dilluns, 21 de juliol del 2008

"El Cafè del Canonge"

Dissabte vaig tenir el doble plaer de poder anar a sopar en aquest establiment. I dic doble plaer perquè, en primer lloc, hi vaig anar amb la meva germana, i sempre m'agrada tenir una conversa de germana a germana, i ningú més. I, últimament, ho puc fer ben poc sovint. Això fou un primer plaer. El segon plaer va ser perquè aquest local, que aparentment no té res de diferent dels altres, em va sorprendre molt gratament. Segon plaer. Penso repetir, segur!

Una decoració impressionantment bona i acurada i ben triada, un ambient agradable, una carta molt variada i ben assequible, i un tracte tan amable, que a pocs llocs el trobes. I amb això, que jo, al principi era una mica reticent d'anar-hi, eh! Si no hagués estat per la insistència de la meva germana, ni tan sols hagués descobert mai el lloc.

I la particularitat, ara sí, és que aquest local està tutelat per AMPANS, i la gent que hi treballa, són gent que pertany en aquesta associació i que segurament els seria difícil de trobar una altra feina a fora. Gràcies a iniciatives com aquesta, es poden complir il·lusions de moltes persones que, altrament, no podrien veure mai la llum.

"El Cafè del Canonge"
Passatge Canonge Montanyà, núm. 2
08241 Manresa
Tel. 93.872.56.58
canonge@ampans.cat
www.ampans.cat

Us transcric literalment el text que hi ha als fulletons-targeta d'aquest lloc, en què tant s'hi pot esmorzar, dinar, berenar com sopar! :)

El CAFÈ DEL CANONGE és un pas endavant en la història d'un somni que va començar a Manresa fa més de quaranta anys.
Pares i mares amb fills amb discapacitat i persones sensibilitzades pels problemes d'aquelles famílies, van decidir tirar endavant un projecte, AMPANS, per fer créixer en igualtat d'oportunitats uns infants que, fins aleshores, vivien al marge dels seus drets.
Van creure en un futur millor on l'escola, el treball i l'amistat esdevinguessin els principals valors. Van somiar fins i tot poder tenir una casa per als seus fills per quan ells ja no poguessin cuidar-los.
Any rere any, AMPANS ha treballat per cobrir les necessitats de suport i millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. Avui el ventall de serveis és molt ampli i dóna cobertura a més de cinc-centes persones de totes les edats en els àmbits educatiu, ocupacional, laboral, residencial i tutelar.
El CAFÈ DEL CANONGE neix amb la voluntat de ser una alternativa laboral adreçada a les persones amb dificultats per incorporar-se al mercat laboral ordinari, i alhora, donar resposta a les necessitats d'una atenció integrada.
Volem també participar i col·laborar en la dinamització cultural de la ciutat i formar-ne part activa. Per aquest motiu s'organitzaran exposicions, xerrades, degustacions, tertúlies, etc.
Al CAFÈ DEL CANONGE (el local disposa de connexió wifi) us oferirem cafès, esmorzars, dinars i sopars amb una acurada carta d'amanides, torrades, taules, coques, postres...
Creiem en la feina ben feta i en la capacitat de les persones, en el seu esforç i dedicació.
Creiem en la importància dels detalls i en la força de la il·lusió.
Gràcies per ajudar-nos a fer realitat aquest somni.

I us puc ben assegurar, que d'il·lusió n'hi posen, i molta!
I si en costa de poc, fer feliç a algú, oi? Amb un cafetó una tarda de pluja, un soparet amb els amics, un dinar amb la família, etc., en aquest lloc, i un munt de gent feliç, sense gairebé haver-ne estat conscient.

A partir d'ara, si hem d'anar a sopar a Manresa i trio jo, us duré aquí! Qui s'hi apunta?

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola bonica!

Ja ho veus, finalment m'he conectat al teu blog :)

M'hi apunto, es clar que sí, m'apunto al sopar amb tu i al lloc, per suposat, que ja saps que a mi també m'agrada. Espero que gràcies el teu blog molta gent més conegui aquest petit racó de Manresa per compartir amb els que més estimin.

Ah, per cert. Avui amb la Gina hem parlat força de la nostra conversa del dissabte a la nit.

Gràcies wapa.

T'estimo molt.

NOMET